Menu

Word succesvoller en zorg voor concurrentievoordeel

Om succesvol te zijn in de markt is het belangrijk voor bedrijven om zich te onderscheiden. Concurrentievoordeel is essentieel om dit te bewerkstelligen. Als je als bedrijf duidelijk laat zien dat je een strategie hebt en keuzes maakt, dan blijkt dit succesvoller dan de bedrijven die dit niet doen.

Welke marketingstrategie kies jij om onderscheidend vermogen te creëren?

Er zijn verschillende modellen die je kunt raadplegen, binnen een strategie heb je meerdere deelstrategieën, oftewel lagen en niveaus. Je hebt je bedrijfsstrategie, productstrategie, inkoopstrategie, personeelsstrategie, IT-strategie en nog meer strategieën die betrekking kunnen hebben op jouw totale strategie. Het gaat om jouw pad die jij wil bewandelen om je strategie te laten werken, dus alle betrokkenen moeten mee doen.

Wie wil jij zijn voor jouw klanten?

Je wil inzetten op “de goedkoopste”, dan zet je in op kostenleiderschap. Je positioneert je product/dienst als de laagste in de markt en zorgt voor een methode waarbij je structuren, inkopen en uitvoer zo efficient mogelijk neerzet zonder dat dit ten kosten gaat van kwaliteit en service. Je kunt je ook uniek profileren in de markt door differentiatiestrategie. Je zet je in op innovatie, vernieuwing, je ontwikkelt voortdurend en bouwt aan een merk. Als organisatie kies je voor focus, met je focusstrategie combineer je kosten, kwaliteit, service, uniciteit, vernieuwing maar dan met de bewuste keuze in een specifieke markt, niche of doelgroep gericht.

Bij het kiezen kijk je naar de waarde van het resultaat. Wat wil je voor je klanten? Laten weten dat je steeds verbeterd. Je wilt je klant je dienst/product aanbieden tegen de zo laag mogelijke kosten. Of je wil inspelen op behoefte en wensen van de klant omdat je jou richt op langdurige relaties.

Wil je sparren en kijken waar jij voordeel mee kunt hebben? Neem vrijblijvend contact met mij op.

Tijd om te sparren?

Wil jij strategisch omgaan met jouw website of webshop? Heb je een eigen strategie wat je graag wilt uitbreiden? Laten we sparren en kijken wat we samen kunnen creëren.